Gå till innehållet

System guides

Visa IP-adresser på MIVO Connect#

För att kontrollera de aktuella IP-adresserna (WAN, LAN, LTE) på din MIVO Connect-enhet:

  1. Öppna en webbläsare och ange enhetens IP-adress.
  2. Logga in enligt beskrivningen i guiden.
  3. När du har loggat in, klicka på "System" i huvudmenyn.
  4. Välj "Status" för att visa "nätverk"sinformationen.
  5. Under "Status" hittar du:
IP-typ Beskrivning
WAN Extern IP för internetanslutning
LAN Intern IP för ditt lokala "Network"
LTE IP-adress för LTE-anslutningen (om tillämpligt)

Notera dessa IP-adresser om du planerar att ändra inställningarna.


Ändra standardinställningar för IP-adress på MIVO Connect#

  1. Öppna en webbläsare och ange enhetens IP-adress. Se Installationsguiden för mer information.

  2. Logga in enligt instruktionerna i hårdvaruguiden.

  3. När du har loggat in, klicka på "System" i huvudmenyn.

  4. Välj "Network".

  5. Gå till fliken WAN-inställningar.

    Under WAN-inställningar finns tre aktiverade alternativ:

    • Hämta en IP-adress automatiskt (DHCP)
    • Använd automatiska DNS-inställningar
    • Använd automatiska NTP-inställningar
  6. Avmarkera de rutor du vill inaktivera.

  7. När dessa är avmarkerade kan du manuellt ange en annan IP-adress, DNS och NTP-inställningar om det behövs.

Obs

Se till att notera/skrive ner de nya IP-inställningarna om du ändrar dem.


Byta lösenord#

Vi rekommenderar starkt att byta lösenord under installationen för att begränsa obehörig åtkomst. För att byta lösenord, navigera till "System" -> Users och klicka på Edit på användaren "admin" för att ändra lösenord.

Lösenordsvy